Tuesday, May 3, 2011

මාධ්‍ය මර්ධනයට එරෙහිව ශක්තිමත්ව සිටගැනිමට නම්….




‘‘…‘පුරහද කඵවර’ චිත‍්‍රපටයේ වාරණයට දස වසරක් සැපිරෙයි. ‘පුරහද කඵවර’ වාරණයට ලක්වී ගෙවී ගිය දශකය තුළ සමාජයක් වශයෙන් භාෂනයේ සහ ප‍්‍රකාශනයේ නිදහස සම්බන්දයෙන් අප ඉතා අමිහිරි අත්දැකීම් පෙළක් පසු  කර ඇත. මේ අතර ‘සුලඟ එනු පිණිසයි’ චිත‍්‍රපටයට එරෙහිව එල්ල කෙරුණු දැඩි පීඩනය සහ නිළ නොලත් වාරය, අක්ෂරය චිත‍්‍රපටය සම්බන්දයෙන් වූ වාරණය, වෙබ් අඩවි ගණනාවක් වාරණයට ලක් කිරීම, මාධ්‍යවේදී සිවරාම් සහ ලසන්ත ගේ ඝාතනයන්, මාධ්‍යවේදී තිස්සනායගම් සිරගත කිරීම, මාධ්‍යවේදී ප‍්‍රදීප් එක්නැලිගොඩ අතුරුදන් කරවීම සහ මාධ්‍යවේදීන්ට අවස්ථා ගණනාවකදීම පහරදීම ආදී සිදුවීම් ප‍්‍රධාන වශයෙන් සඳහන් කල හැකිය. තව බොහෝ සිදුවීම් මින් ඉදිරියටද මෙම සිදුවීම් පෙළට අනිවාර් ලෙසම එකතුවනු ඇත. ඉදිරියේදී එකතුවීමට නියමිත සිදුවීම් සංඛ්‍යාව අවම කරගැනීමේ හැකියාව වාරණයට එරෙහි අරගලයේ ශක්‍යතාවයන් ගේ පරිමානය මත තීරණය වනු ඇත…..’’ 

ඉහත සදහන් වන්නේ පසුගිය වසරේ දෙසැම්බර් 23 වන දින ‘‘පුරහඳ කඵවර’’ චිත‍්‍රපටයේ වාරණයට දස වසරක් සැපිරිම නිමිත්තෙන් චිත‍්‍රපටයේ තිර රචනය, විචාර ලිපි, වාරනය සහ අධිකරන කි‍්‍රයාවලිය පිළිබඳ තොරතුරු සහ ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරන නඩු තීන්දුව ඇතුලත් ‘‘පුරහඳ කඵවර’’ පොතෙහි  එළිදැක්වීම නිමිති කරගනිමින් අප තැබූ සටහනකින් උපුටාගත් කොටසකි. එම සටහනේ දී අප දැක්වූ පරිදිම මාධ්‍ය මර්ධනය සම්බන්දයෙන් වන ලයිස්තුවට තවත් සිදුවීම් ගණනාවක්ම මේ වන විට එක්වී ඇත. ඒ අතර Lanka e News කාර්්‍යාලය ගිනිබත් කිරීම, එහි එවකට ප‍්‍රවෘත්ති කතෘ වශයෙන් කටයුතු කල බෙනට් රූපසිංහ රිමාන්ඞ් කිරීම, නැවත වතාවක් Lanka e News මාධ්‍යවේදී අප මිත‍්‍ර ශාන්ත විජේසූරිය රිමාන්ඞ් බන්ධනාගාරගත කරමින් Lanka e News ලංකාව තුළ ක‍්‍රියාත්මක කිරීම වැළැක්වීමට අධිකරන නියෝගයක්ද ලබා දීම දැක්විය හැකිය. lankanewsweb අඩවිය ලංකාව තුළ තහනම් කිරීමද තවම ක‍්‍රියාත්මකය. අප මෙවර ලෝක මාධ්‍ය දිනය සමරන්නේ මෙවැනි වට පිටාවකය.

මෙවර ලෝක මාධ්‍ය දිනය තුළ මේ සියඵ ආකාරයේ මාධ්‍ය මර්ධනයන්ට හා වාරණයන්ට එරෙහි වන අතරම අප අප වෙතට ගැඹුරු බැල්මක් හෙලිය යුතුව ඇත. ඒ ලංකාවේ මාධ්‍ය නිදහස හා ප‍්‍රකාශනයේ නිදහස සදහා වන ව්‍යාපාරය තුළ අභ්‍යන්තරිකව පවතින සීමාකම් සහ දුර්වලතා පිළිබදවයි. මාධ්‍ය මර්ධනයට එරෙහිව ශක්තිමත්ව සිටගත හැකි වනු ඇත්තේ මෙම අභ්‍යන්තරික සීමාවන් සහ දුර්වලතාවයන් අතික‍්‍රමණය කිරිමේ උත්සහයන්ට සාපේක්ෂව යයි අප සිතමු. 



                                         

                                                                                                                                                                                   

No comments:

Post a Comment